Definició i competències del consell escolar
1. El consell escolar del centre és l’òrgan de participació dels diferents
sectors de la comunitat educativa en el funcionament i govern del centre.
2. El consell escolar del centre tendrà les competències següents:
a) Establir les directrius i realitzar propostes per a l’elaboració del projecte educatiu de centre, aprovar-lo i avaluar-ne el compliment, com també determinar els procediments necessaris per a la revisió, sense perjudici de les competències atribuïdes al claustre per aquest reglament en relació a la planificació i l’organització docent.
b) Aprovar el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura, com a documents integrats dins del projecte educatiu de centre, avaluarne el compliment i fixar els mecanismes de revisió.
c) Aprovar i avaluar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l’equip directiu, i respectar, en tot cas, els aspectes docents que són competència del claustre, com també aprovar la memòria anual de final de curs on se’n reculli l’avaluació.
d) Elaborar les directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats complementàries i extraescolars i, si escau, menjador i transport, o qualsevol altre servei que s’ofereixi a l’alumnat, aprovar-les i avaluar-les.
e) Aprovar el projecte de pressupost del centre, fer-ne el seguiment i
aprovar-ne la liquidació.
f) Conèixer les propostes del programa de direcció dels candidats al càrrec, que inclouran com a mínim els elements referits a l’article 30.3 d’aquest reglament, i elegir el director del centre.
g) Proposar la revocació de nomenament del director, en els termes previstos a l’article 34 d’aquest reglament.
h) Aprovar la creació de comissions i òrgans de coordinació del centre, i assignar-los competències, sense perjudici dels ja existents.
i) Concretar el calendari i l’horari escolar del centre, conforme a l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura que els regula.
j) Decidir sobre l’admissió d’alumnes, amb subjecció al que s’ha establert en la normativa vigent.
k) Resoldre els conflictes i imposar les correccions amb finalitat pedagògica que corresponguin a aquelles conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència en el centre, d’acord amb el reglament d’organització i funcionament, i les normes que regulen els drets i deures de l’alumnat.
l) Analitzar, valorar i revisar les normes de convivència del centre, a fi de detectar-ne les deficiències i millorar els resultats educatius de la seva aplicació.
m) Analitzar i valorar l’evolució del rendiment escolar, i elaborar-ne un informe per incloure’l a la memòria anual.
n) Establir els criteris sobre la participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, i en aquelles accions assistencials a les quals el centre pugui prestar la seva col·laboració.
o) Fixar les directrius per a la col·laboració amb altres centres, entitats i organismes, amb finalitats culturals, educatives i socials.
p) Promoure l’optimització de l’ús de les instal·lacions i del material escolar, i la seva renovació, com també vetllar-ne per la conservació.
q) Analitzar i valorar l’eficàcia en la gestió dels recursos.
r) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, com també els resultats de l’avaluació que en realitzi l’Administració educativa o qualsevol informe relatiu al funcionament d’aquest.
s) Qualsevol altra competència que li sigui atribuïda per disposició de la
aprovar-ne la liquidació.
f) Conèixer les propostes del programa de direcció dels candidats al càrrec, que inclouran com a mínim els elements referits a l’article 30.3 d’aquest reglament, i elegir el director del centre.
g) Proposar la revocació de nomenament del director, en els termes previstos a l’article 34 d’aquest reglament.
h) Aprovar la creació de comissions i òrgans de coordinació del centre, i assignar-los competències, sense perjudici dels ja existents.
i) Concretar el calendari i l’horari escolar del centre, conforme a l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura que els regula.
j) Decidir sobre l’admissió d’alumnes, amb subjecció al que s’ha establert en la normativa vigent.
k) Resoldre els conflictes i imposar les correccions amb finalitat pedagògica que corresponguin a aquelles conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència en el centre, d’acord amb el reglament d’organització i funcionament, i les normes que regulen els drets i deures de l’alumnat.
l) Analitzar, valorar i revisar les normes de convivència del centre, a fi de detectar-ne les deficiències i millorar els resultats educatius de la seva aplicació.
m) Analitzar i valorar l’evolució del rendiment escolar, i elaborar-ne un informe per incloure’l a la memòria anual.
n) Establir els criteris sobre la participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, i en aquelles accions assistencials a les quals el centre pugui prestar la seva col·laboració.
o) Fixar les directrius per a la col·laboració amb altres centres, entitats i organismes, amb finalitats culturals, educatives i socials.
p) Promoure l’optimització de l’ús de les instal·lacions i del material escolar, i la seva renovació, com també vetllar-ne per la conservació.
q) Analitzar i valorar l’eficàcia en la gestió dels recursos.
r) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, com també els resultats de l’avaluació que en realitzi l’Administració educativa o qualsevol informe relatiu al funcionament d’aquest.
s) Qualsevol altra competència que li sigui atribuïda per disposició de la
Composició del consell escolar
1. El consell escolar dels centres amb nou o més unitats estarà compost pels membres següents:
a) El director del centre, que en serà el president.
b) El cap d’estudis.
c) Cinc mestres elegits pel claustre.
d) Cinc representants dels pares, les mares o els tutors legals dels alumnes.
e) Un representant del personal d’administració i serveis.
f) Un regidor o representant de l’ajuntament del municipi on es trobi situat el centre.
g) El secretari del centre, que actuarà com a secretari del consell, amb veu, però sense vot.
actuarà com a secretari, amb veu i vot.
h) Un dels representants dels pares, les mares o els tutors legals dels alumnes que componen el consell escolar serà designat per l’associació de pares i mares d’alumnes més representativa, legalment constituïda, excepte en els centres d’una o dues unitats, en el cas que hi hagi algun pare, mare o tutor legal que es presenti com a candidat.
Quan no existeixi proposta de designació per part de l’esmentada associació o el centre no en tengui, el lloc vacant serà ocupat pel candidat no electe que ocupi el primer lloc a la llista de suplents per a futures substitucions.
1. El consell escolar dels centres amb nou o més unitats estarà compost pels membres següents:
a) El director del centre, que en serà el president.
b) El cap d’estudis.
c) Cinc mestres elegits pel claustre.
d) Cinc representants dels pares, les mares o els tutors legals dels alumnes.
e) Un representant del personal d’administració i serveis.
f) Un regidor o representant de l’ajuntament del municipi on es trobi situat el centre.
g) El secretari del centre, que actuarà com a secretari del consell, amb veu, però sense vot.
actuarà com a secretari, amb veu i vot.
h) Un dels representants dels pares, les mares o els tutors legals dels alumnes que componen el consell escolar serà designat per l’associació de pares i mares d’alumnes més representativa, legalment constituïda, excepte en els centres d’una o dues unitats, en el cas que hi hagi algun pare, mare o tutor legal que es presenti com a candidat.
Quan no existeixi proposta de designació per part de l’esmentada associació o el centre no en tengui, el lloc vacant serà ocupat pel candidat no electe que ocupi el primer lloc a la llista de suplents per a futures substitucions.
i) Quan en l’ordre del dia s’incloguin temes o qüestions relacionades amb l’activitat normal del centre i que estiguin sota la tutela o responsabilitat immediata d’algun membre de la comunitat educativa que no sigui membre del consell escolar, se’l podrà convocar a la sessió per tal que informi sobre el tema o la qüestió corresponent. La convocatòria, quant a terminis, es farà d’acord amb el que s’estableix a l’apartat 2 de l’article 20 d’aquest reglament, i s’hi indicarà
el motiu pel qual se’l convoca.
j) L’alumnat estarà representat en el consell escolar dels col·legis públics d’educació primària i col·legis públics d’educació infantil i primària, amb veu però sense vot, en les condicions que estableixi el projecte educatiu de centre.
el motiu pel qual se’l convoca.
j) L’alumnat estarà representat en el consell escolar dels col·legis públics d’educació primària i col·legis públics d’educació infantil i primària, amb veu però sense vot, en les condicions que estableixi el projecte educatiu de centre.
* per més informació clicau aquí