dimecres, 21 de novembre del 2012

CONSELL ESCOLAR

QUÈ ÉS EL CONSELL ESCOLAR?

Definició i competències del consell escolar
1. El consell escolar del centre és l’òrgan de participació dels diferents
sectors de la comunitat educativa en el funcionament i govern del centre.

2. El consell escolar del centre tendrà les competències següents:
a) Establir les directrius i realitzar propostes per a l’elaboració del projecte educatiu de centre, aprovar-lo i avaluar-ne el compliment, com també determinar els procediments necessaris per a la revisió, sense perjudici de les competències atribuïdes al claustre per aquest reglament en relació a la planificació i l’organització docent.
b) Aprovar el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura, com a documents integrats dins del projecte educatiu de centre, avaluarne el compliment i fixar els mecanismes de revisió.
c) Aprovar i avaluar la programació general del centre que, amb caràcter anual, elabori l’equip directiu, i respectar, en tot cas, els aspectes docents que són competència del claustre, com també aprovar la memòria anual de final de curs on se’n reculli l’avaluació.
d) Elaborar les directrius per a la programació i el desenvolupament de les activitats complementàries i extraescolars i, si escau, menjador i transport, o qualsevol altre servei que s’ofereixi a l’alumnat, aprovar-les i avaluar-les.
 e) Aprovar el projecte de pressupost del centre, fer-ne el seguiment i
aprovar-ne la liquidació.
f) Conèixer les propostes del programa de direcció dels candidats al càrrec, que inclouran com a mínim els elements referits a l’article 30.3 d’aquest reglament, i elegir el director del centre.
g) Proposar la revocació de nomenament del director, en els termes previstos a l’article 34 d’aquest reglament.
h) Aprovar la creació de comissions i òrgans de coordinació del centre, i assignar-los competències, sense perjudici dels ja existents.
i) Concretar el calendari i l’horari escolar del centre, conforme a l’Ordre de la Conselleria d’Educació i Cultura que els regula.
j) Decidir sobre l’admissió d’alumnes, amb subjecció al que s’ha establert en la normativa vigent.
k) Resoldre els conflictes i imposar les correccions amb finalitat pedagògica que corresponguin a aquelles conductes de l’alumnat que perjudiquin greument la convivència en el centre, d’acord amb el reglament d’organització i funcionament, i les normes que regulen els drets i deures de l’alumnat.
l) Analitzar, valorar i revisar les normes de convivència del centre, a fi de detectar-ne les deficiències i millorar els resultats educatius de la seva aplicació.
m) Analitzar i valorar l’evolució del rendiment escolar, i elaborar-ne un informe per incloure’l a la memòria anual.
n) Establir els criteris sobre la participació del centre en activitats culturals, esportives i recreatives, i en aquelles accions assistencials a les quals el centre pugui prestar la seva col·laboració.
o) Fixar les directrius per a la col·laboració amb altres centres, entitats i organismes, amb finalitats culturals, educatives i socials.
p) Promoure l’optimització de l’ús de les instal·lacions i del material escolar, i la seva renovació, com també vetllar-ne per la conservació.
q) Analitzar i valorar l’eficàcia en la gestió dels recursos.
r) Analitzar i valorar el funcionament general del centre, com també els resultats de l’avaluació que en realitzi l’Administració educativa o qualsevol informe relatiu al funcionament d’aquest.
s) Qualsevol altra competència que li sigui atribuïda per disposició de la

 Composició del consell escolar
1. El consell escolar dels centres amb nou o més unitats estarà compost pels membres següents:
a) El director del centre, que en serà el president.
b) El cap d’estudis.
c) Cinc mestres elegits pel claustre.
d) Cinc representants dels pares, les mares o els tutors legals dels alumnes.
e) Un representant del personal d’administració i serveis.
f) Un regidor o representant de l’ajuntament del municipi on es trobi situat el centre.
g) El secretari del centre, que actuarà com a secretari del consell, amb veu, però sense vot.
 actuarà com a secretari, amb veu i vot.
h) Un dels representants dels pares, les mares o els tutors legals dels alumnes que componen el consell escolar serà designat per l’associació de pares i mares d’alumnes més representativa, legalment constituïda, excepte en els centres d’una o dues unitats, en el cas que hi hagi algun pare, mare o tutor legal que es presenti com a candidat.
Quan no existeixi proposta de designació per part de l’esmentada associació o el centre no en tengui, el lloc vacant serà ocupat pel candidat no electe que ocupi el primer lloc a la llista de suplents per a futures substitucions.
i)  Quan en l’ordre del dia s’incloguin temes o qüestions relacionades amb l’activitat normal del centre i que estiguin sota la tutela o responsabilitat immediata d’algun membre de la comunitat educativa que no sigui membre del consell escolar, se’l podrà convocar a la sessió per tal que informi sobre el tema o la qüestió corresponent. La convocatòria, quant a terminis, es farà d’acord amb el que s’estableix a l’apartat 2 de l’article 20 d’aquest reglament, i s’hi indicarà
el motiu pel qual se’l convoca.
j) L’alumnat estarà representat en el consell escolar dels col·legis públics d’educació primària i col·legis públics d’educació infantil i primària, amb veu però sense vot, en les condicions que estableixi el projecte educatiu de centre.

 * per més informació clicau aquí